Over ons

KidsCare is een organisatie die in Zuidoost Kenia op unieke wijze steun biedt aan arme, kinderrijke gezinnen. Het gaat veelal om huishoudens waarin weeskinderen van familieleden en/ of gehandicapte kinderen zijn opgenomen. Ook begeleidt KidsCare tienermoeders en is er speciale aandacht voor kinderen die zijn verwaarloosd en uitgebuit.

In Kenia

Het bieden van thuiszorg voor wees- en hulpbehoevende kinderen is nieuw in Kenia. Het vraagt veel uitleg. Maar de sociaal werkers van KidsCare slagen er steeds beter in om de KidsCare aanpak duidelijk te maken. Kidscare wordt inmiddels (h)erkend in de hele sub county Lunga Lunga in Kenia.

In Nederland

KidsCare is een organisatie die in Zuidoost Kenia op unieke wijze steun biedt aan arme, kinderrijke gezinnen. Het gaat veelal om huishoudens waarin weeskinderen van familieleden en/ of gehandicapte kinderen zijn opgenomen. Maak kennis met ons bestuur, onze partners en sponsoren in Nederland.

Duurzaamheid en Toekomst

Een duurzame organisatie; haalbaar op de lange termijn en bijdragend aan een betere wereld. KidsCare is zich bewust van haar aanwezigheid in Kenia. Momenteel helpen wij jaarlijks ruim 2.000 kinderen en zijn wij hard bezig de lopende programma’s te optimaliseren.

Ons verhaal

Wij geloven dat elk kind het recht heeft om op te groeien in zijn eigen omgeving. Wonen in een veilige en gezonde omgeving is voor weeskinderen en kinderen met een beperking de beste manier om op te groeien en hun eigen talenten te ontwikkelen. Gezamenlijk helpen we deze kinderen en hun families.

Alle kinderen verdienen een gezin!